måndag 11 oktober 2021

Isterband

Jag är inne i en svår isterbandsperiod just nu. Isterband är så mycket mer än en mystisk korv som barn kan ha lite svårt för. Isterband är en komplett måltid, hävdar jag. De innehåller ofta korngryn vilket ersätter kolhydrater i form av potatis enligt min mening. Jag steker gärna ett paket isterband och äter det med rödbetor. Jag tar bort skinnet på isterbanden så de mer påminner om färs när anrättningen är färdig. Ofta hackar jag en vanlig gullök också och vips så är lunchen klar. 


Jag har kört det som vardagslunch någon vecka nu och gått igenom alla olika sorters isterband som finns på Maxi.

Som vanligt när det gäller charkprodukter så är Hemgården de som har de bästa varorna. Isterbanden utgör inget undantag. Även syrliga isterband från Lammhults är goda. Inga andra sorter duger.

Inga kommentarer: