onsdag 13 oktober 2021

Marknad

Höstmarknad i Kristinehamn idag. En väldigt bantad sådan och jag trodde inte det var sant så lite knallar som var där. Ett godisstånd till vilket det var så lång kö att det inte var lönt att ställa sig i den. Jag hade gärna köpt en liten påse marknadsnougat men det sket sig. Jag gick till Johanssons gatukök och tog en korvtallrik. 


Det var säkert 10 år sedan sist. Kanske 20 t o m. Det smakade som det brukade. Inte särskilt gott men ändå förknippat med minnen. Tomat, gurka och sallad passar inte alls till så det brukar jag alltid avsäga mig. Jag glömde det denna gång så jag fick istället peta det åt sidan. Om gurka, sallad och tomat är smaklösa när man köper dem var för sig på ICA Maxi är det ingenting emot gatukökens grönsaker. De smakar knappt vatten ens.

Jag åkte till Maxi och hämtade ut en ny KOL-medicin och sedan till Pekås för att hämta ett Traderaköp igen. 


Ännu en liten figur i brons som jag gillade.

Jag tog en långpromenad på kvällen och gick förbi min vän Ami och fick lite fröer av henne. Bl a smörboll som jag ska sprida på min ängsplätt.

Inga kommentarer: