lördag 26 februari 2022

Hultet

Jag tog en sväng till Hultets friluftsgård idag med bilen för att titta på konstnöspåret. Jag har inte varit där förut men så är jag heller ingen skidåkare och kommer heller inte att bli. Jag ville bara se det.

Mycket bilar på parkeringen, korvgrillning, pulkaåkande och skidlöpare i spåret. Det var jättefint. 


En solig glänta i den annars så mörka världen.

Sedan blev det soffan resten av dagen. Lite läsning tillsammans med Sivan som alltoftare vill ligga bredvid mig i sängen. Jag läste och hon låg och spann. Sedan slumrade jag till en stund.

Ikväll ska jag börja titta lite på Photoshop. Jag ska ta lite grundkurser på datorn så jag får lite kläm på det. Det var många år sedan jag hade det på datorn så jag är väldigt ringrostig. Jag ska också försöka få ihop lite mer till min bok. Det är väl ganska lagoma uppgifter för en lördagskväll när det bara är krig på TV. Jag tittade på sista delen av Lerins resa med fd missbrukare. Det skänkte i alla fall lite hopp. 

Ibland när jag inte har något att göra brukar jag förflytta mig till Torrevieja i datorn. Jag tar upp en karta i google earth och vandrar runt i kvarteren därnere. Hittar spännande restauranger och andra intressanta saker. Går promenader som jag gick i verkligheten när jag var där. Gör små utflykter upp i bergen. 

Inga kommentarer: