onsdag 2 februari 2022

Sivan

Det första fotot med den nya kameran vigdes åt lilla Sivan.


Hon är så otroligt vacker och så mjuk och len. 


Idag kom det nya försändelser igen varav denna var den mest spännande.

Ett studentplakat inför Felix studentexamen. Av förklarliga skäl kan jag inte visa själva motivet. Det vill jag spara till utspringet på skolgården i juni.


En "step-down-ring" för att kunna montera makroobjektiven på Lumixens objektivgänga. Diametern på objektivet är större än på makrolinserna och därför måste jag ha en sådan övergång.


Lite böcker igen också.

Jag inväntar fortfarande några beställningar men själva beställandet får det bli lite lugnare med ett tag framöver nu. Men det är ju så roligt att vänta på paket.

Bostadsaffären i Spanien har kommit en bit på väg nu och förmodligen kommer lägenheten bli min någon dag efter den 26 februari. Jag fick mail från juristen idag. Till veckan ska jag sätta mig med Nordea och ordna med lånet. Jag kommer att låna lite i överkant inför lite mer eller mindre nödvändiga inköp i Spanien sedan. Jag tror jag ska slutbetala studielånet. Jag ska prata med banken om det också.

Inga kommentarer: