söndag 27 februari 2022

Mikrofontest

Vackert väder. Söndag. 

Jag testade lite olika mikrofoner för videoinspelning. Dels en riktmikrofon och dels en myggmikrofon. De är förstås bra på olika saker men jag utsatte dem för små test. Myggmicken ville jag bara veta lite hur den lät och hur mycket "miljöljud" den tar upp. Riktmikrofonen ville jag testa hur långt ifrån den tog upp ljud och inom vilken sektor. Jag tror jag fick rätt bra koll på det idag. Mygga för inspelning av samtal och riktmikrofon för inspelning av miljöljud. Speakertext kommer jag att spela in med en myggmick sittande i bilen. Där sitter man i en väldigt dämpad miljö.


Här riktmikrofon med vindpäls monterad.


Gårdagens lunch, dagens lunch och dagens kvällsmat. Rökta räkor, surdegsbaguette, ajoli och citron. Identiska upplägg vid varje tillfälle. Fyra brödskivor, tolv räkor och citron så det dränktes nästan. Underbart!

Jag fortsatte att fotografera av lite bilder idag.


Jag och morfar på skogspromenad i skogen bakom A9. Där gick vi ofta. Bilden är från 1971 och han dog i februari 1972.


Inga kommentarer: