onsdag 24 november 2021

Ateljén

Ateljén tar form. Nästa steg är att få en introduktion av Karin Fast Aronsson men det blir hemma hos henne.

Jag har köpt MDF-skivor som jag fått uppsågade. Sedan har jag grundmålat dem med vit takfärg så att inte underlaget ska suga vätskan ur akrylfärgen. Jag har fått mitt staffli också och här ställde jag upp det med en tavla som Karin målat. 


Tavlan hängde på konstmuséets höstsalong och jag åkte och hämtade den åt Karin idag så hon slipper åka till Kristinehamn bara för det.


Så här blev min ateljé. Belysningen ska förbättras men nu finns förutsättningarna för ett skaparförsök.

Idag har jag suttit i ett hybridmöte hela dagen och är helt slut. Det är så jobbigt när många sitter i ett rum och pratar i munnen på varann. Det är en konferens i Göteborg men jag tyckte det var orimligt att åka dit. Två hotellnätter och kostnader för ett konferenspaket och tåg. Nu blev det gratis istället för Miljösamverkan. 

Vid ett tillfälle idag frågade jag deltagarna om de inte kunde ta sina datorer och gå till sina hotellrum istället. Så alla pratade och lyssnade på samma villkor. Det blir en mycket bättre ordning då också om alla räcker upp handen och pratar när det är deras tur. Idag var det olidligt. Förmiddagen imorgon kanske tyvärr blir likadan. Jag föreslog att de skulle skicka en mikrofon mellan sig och prata i den. 

Återigen kommer jag i kläm eftersom jag inte prioriterar att träffas fysiskt vilket tycks vara jättestort för de andra. Att mingla och att de små samtalen mellan arbetspassen är ett "kitt" som är så värdefullt. Sitt på hotellrummen och fika tillsammans på hotellet då, tänker jag. Asociala Eddie.

Arbetet i skogen ovanför mig fortsätter också.


Nu är det inte mycket kvar av Arne Lövs Luckstuga.

Idag satte kommunen ut snökäpparna också.

Inga kommentarer: