söndag 14 november 2021

Luckstugan

Idag åkte jag till Maxi kl 9 och handlade så jag skulle kunna göra en gulaschsoppa. Tyvärr är smaksinnet fortfarande utslaget. Jag kan känna en viss liten smak men det är inte som förut. Jag har legat och slumrat i soffan till skidskyttet hela dagen medan min soppa puttrat på spisen. Det är inte säkert att jag äter den idag ens. Jag spydde ordentligt runt lunch. Inget maginnehåll men långvarig torrhulkning. Jag hostar så jag spyr. 

Jag tänker på Torrevieja. Där är det varmt nu och folk badar fortfarande i havet. Det ska bli så otroligt roligt att utforska en trakt jag aldrig varit i. I lugn och ro. Ingen stress. 

Imorgon kommer det förhoppningsvis ett bokpaket igen. Jag läste ut en "Elaine Aron" idag och har fortfarande en intensiv period då jag utforskar min högkänslighet. De tre titlar jag nu inväntar handlar också om det.

Jag håller på med ett litet experiment på baksidan. Jag har bränt en fläck med en varmluftspistol för att se vad som händer. Jag ska gå ut idag igen och ge fläcken en omgång med värme. Jag tänker att gräset ska dö och att jag sedan kan räfsa bort det för att få fram en yta att sprida ängsfröer på. Inte "bränna" bort gräset. Bara döda. Arbetet jag gjorde i somras med att mossrika en plätt av gräsmattan var väldigt jobbigt och innebar ett helt lass mossa till tippen. Det kanske går att slippa det tänker jag.

Jag har beställt "svettslang" för att bevattna tobaksplantorna med till sommaren. En slang som jag lägger ut på marken direkt intill plantorna och kopplar på vatten en stund varje dag kanske. Att ställa upp en spridare och vattna är lite ineffektivt. Mycket vatten försvinner genom att dunsta och hamna fel. Nu ska det bli en mera kontrollerad vattning.

Jag hörde hur grävmaskinen höll på vid luckstugan idag och nu när det tystnat gick jag upp och tittade.


Takpannorna var borta och fönstren urplockade. Nu finns den nog snart inte längre.

Inga kommentarer: