lördag 20 november 2021

Loppis och uppbyggnad av hobbyutrymme

Jag inledde dagen med att ligga och läsa. Jag läser en intressant bok av Thomas Andersson som heter "Sårbar man". En väldigt fin bok om en mans inre live i motgång och medgång.

Sedan fick jag för mig att återta en del av kapellet som bara står öde. Felix är ju nästan aldrig här och sover längre så jag återtar övervåningen bit för bit. Jag åkte till ett par loppisar och var ute efter ett avlastningsbord och en vaxduk. Vaxduken ska jag täcka golvet med där jag ska sitta och måla.


Jag hittade två alldeles underbara fat som jag inte kunde låta bli att köpa.

Rostfria fat av designern Pierre Forsell. De var inte billiga men jag kunde helt enkelt inte låta bli.

Jag hittade också ett litet furubord och en bit vaxduk. Jag håller på att inreda en pysselhörna i köket uppe. Där har jag vatten och kan slabba lite. Jag har också skickat efter ett enkelt staffli som ska stå mot väggen med vaxduken under. Min vana trogen köper jag utrustning innan jag ens vet om jag kommer att tycka det är roligt att måla. Till glädje för de i min omgivning som sedan får köpa mina överilade inköp till kaffepengar. Jag satte upp en växtbelysning också för att se vilket ljusspektra en sådan innehåller. Till veckan ska jag köpa MDF-skivor och masonit att måla på.


Jag ska sätta upp en vanlig LED-belysning också.

Jag köpte två små glaserade krukor att förvara saker i också. Mina penslar och mina palettknivar.

Inga kommentarer: