onsdag 23 mars 2022

Det närmar sig avfärd


Jag har haft jättemycket runt mig på jobbet den sista veckan och jag drabbas alltid av en liten oro när jag ska resa iväg. Det är så mycket att ordna med och mycket som inte får glömmas. Jag började arbeta kl 6 i morse och nu sätter jag mig ner för dagen och gör inget mer. Felix har varit här och tagit emot instruktioner vad gäller växter och katt. Han kommer att behöva vara här en hel del när jag är borta denna gång.

Imorgon ska jag sitta i möte hela dagen och vara den som håller koll på onlinemötet. Bilen är tankad och en väska ligger redan bak i bilen. Den andra ska jag packa färdigt precis innan jag åker imorgon eftermiddag eftersom jag behöver stoppa ner en kylväska med sprutor i den det sista jag gör.

På fredag morgon behöver jag gå upp 03:30 för att ta mig till flygplatsen. Sedan väntar ett antal timmar i flyg, på buss och i vänthallar. Sedan får äventyret börja. På fredag kl 10 kliver jag förhoppningsvis av planet och sätter mig på flygplatsen i Alicante och äter lite innan bussen går in till stan.

Inga kommentarer: