onsdag 9 mars 2022

Ympvax


Jag gjorde iordning en liten sats ympvax idag som jag ska ha till svampodlingen i sommar. Bivax och linolja uppvärmt och smält som får stelna till en pasta.

Jag tänker så mycket på min spanienresa nu. Igår kom jag i kontakt med föreningen och fick ett välkomstbrev från presidenten i föreningen. Jag ska få loginuppgifter till en webbplats de använder för internkommunikation i området.

Jag har aldrig gjort en sådan här resa förut. En resa för att flytta in i ett boende som för evigt är mitt eget. Ställer jag ett par Birkenstocktofflor kvar där är det bara att sticka ner fötterna i dem igen när jag kommer nästa gång. Ingen evig väntan på en flygplats när man ska hem för att man varit tvungen att lämna sitt hotellrum kl 11. I framtiden räknar jag med att kunna resa utan incheckat bagage t o m.

Inga kommentarer: