lördag 26 mars 2022

Vilken märklig kväll

Jag gick till "Bar Patricia" men hade inte förväntat mig det klientelet. Bara engelsmän. Jättefulla och tandlösa. Jag kände mig yngst i gänget. De tre kvinnorna som stället har i sin FB-profil var alla där och de tandlösa engelsmännen suktade efter dem. Ägaren verkade vara ryss. 

Besökarna var män i 65+-kategorin.

Alla suktade - och sjöng kareokee - och försökte överträffa varann för att erhålla de tre "unga" kvinnornas gillande. De unga kvinnorna var nog inte så unga ändå- Korpulenta i sina kläder gled dom runt bland engelsmännen. Jag satt i baren och sade inte ett knyst. En av dem sjöng helt ok men de andra hade inget att tillföra med en mikrofon.


Jag satt stilla i baren och betraktade eländet. Stundtals behövde jag filma men det lade jag upp som filmer på FB, Den ena kareokeesångaren hade med sig ett eget ljusblått "puffskydd" att sätta på mikrofonen när det var hans tur.


Efter några timmar och tre öl vandrade jag hemåt. Det ska bli skönt att krypa ner under ett nyinköpt täcke i natt. 

Kommer jag gå till "Patricias" igen? 

Ja, varför inte.

Inga kommentarer: