tisdag 3 augusti 2010

Åt tradarmacka till frukost på Com In igen. Sedan till kapellet. Snickaren kom dit ungefär samtidigt och vi tog ett varv i taklisthelvetet. Han visade mig hur jag skulle göra och jag hoppas jag kommer ihåg. Sedan inspekterade han det jag rivit och sa att det bara var att fortsätta. Det skulle inte vara någon fara för ras ansåg han. Vi skrev också en inköpslista över material till uppbyggnaden av apparatrumsgolvet. Jag fick med mig Jörgen ner för att hämta reglar (195x45) till bjälklaget. Jag tog med spånskivor till golvet, blindbottenskivor och isolering också. Det tog en timme att lasta och krångla nere på Bjelkes. När vi skulle köra hemåt började det regna och det tilltog under tiden vi lossade kärran vid kapellet. När vi var klara slutade det att regna givetvis och vi var genomblöta. Spånskivorna fick jag täcka med ett stycke byggplast under tiden vi lossade. Hela prediksalen blev full med grejer. Det är tur jag har denna prediksal. Vart skulle jag göra av allt annars? Jörgen åkte och jag rev bjälkar igen. Jag rev bort allihop och sedan fick jag för mig att elda upp de ruttna bjälkarna. Vädret var perfekt för eldning. Imorgon ska jag städa på marken under apparatrummet och sedan ska jag försöka ge mig på taklist i badrummet igen. Jag tar med en burk Stesolid för säkerhets skull...

Inga kommentarer: