måndag 16 augusti 2010

Ikväll har jag ätit indisk mat på den indiska restaurangen här i Kristinehamn. Det var mycket gott. Sedan fortsatte jag att gipsa klart och spackla i apparatrummet. M,R. Kyl & Värme var uppe under dagen och visade hur jag ska dra slangar i trossbotten till golvvärmesystem som ska tas ibruk i vinter. Vi börjar med lite bilder från igår.
Här är kanalen färdig till avloppet. Jag reglar ut lite för att få en kanal bakom gipset att dra el i. Jag tog bort tretexskivan mellan reglarna där elrören ska upp. Då fick jag ytterligare lite utrymme i kanalen. Jag har också sågat upp ett hål i blindbottenskivan nedanför för att rören ska sticka ut under huset. Senare skruvade jag upp ett litet stöd under hålet för att inte rören skulle ramla ner. Utanpå reglarna skruvade jag upp osb-skivor. Dessa ska bara finnas där för att jag ska ha något att skruva i bakom gipset. Det finns väl inget värre än att skruva upp saker i enbart gipsskivor med luft bakom. Här syns en öppning i väggen där all el ska komma upp. En del elrör är redan instuckna i kanalen. Hålet i väggen kommer att döljas av den elcentral som ska upp där. Idag finns elcentralen i en annan del av kapellet man all el ska utgå härifrån i framtiden.

Jag har också gipsat hela rummet och ikväll spacklat en runda.
Här syns kanalen för avloppet. I hålet ska en liten insektionslucka monteras så man kan komma åt rensluckan. Till höger om kanalen var förut en ingång till apparatrummet. Den har jag nu satt igen.

Inga kommentarer: