söndag 8 augusti 2010

En kompis till Felix ringde och ville leka så jag skjutsade dit honom vid 11 tiden. Jag tog med mig smörgåsar och satte på kaffe i kapellet när jag kom upp. Jörgen kom och gjorde mig sällskap. Jag gick upp och spikade dörrfoder runt badrumsdörren i badrummet och i hallen utanför. Jag satte också dit golvsocklarna som fattades i hallen. Sedan sågade jag rent ytterligare inför snickarens ankomst till veckan då vi ska börja regla upp apparatrumsgolvet. Jag klippte gräset också men plötsligt gick framaxeln på gräsklipparen av så jag fick klippa färdig baksidan genom att köra på bakhjulen. Det var inte det lättaste kan jag meddela. Jag lyckades laga framaxeln med hjälp av en bit gängstång så jag kunde klippa framsidan också. Det är väl bara en tidsfråga innan det brakar igen. Jag vill helst inte köpa någon ny gräsklippare innan jag anlagt en riktig gräsmatta som är slät.
En anonym kommenterare till bloggen har hittat artikeln om kapellet i Nya Kristinehamnsposten och jag lägger upp länkarna här, här och här för er som inte har tidningen.

Imorgon åker vi till Gustavsbergsbadet i Örebro.

Inga kommentarer: