fredag 20 augusti 2010

Nu har jag med mig min bärbara Mac och kan lägga upp lite bilder.
Här har jag stuckit igenom två extra 50 mm avloppsrör. Där ska jag dra isolerade prisolrör under golvet till blivande kök och badrum på nedervåningen. Det är inte dags än på något år men det skall ske. En bild på elschaktet som mynnar där elcentralen ska sitta. Och här försvinner samma rör ner genom trossbotten. Här är apparatrummet färdigvävat. Och här är spillet som blev på 20 meter.
Nu ska jag till att måla men eftersom jag fick Felix ikväll får det anstå tills imorgon. Ett tips för er som rollar. Ibland lossar det ludd från nya rollers, speciellt de som är lite billigare.
Gör så här innan ni använder dessa. Linda in dem i maskeringstejp och dra bort tejpen. Gör det t o m gärna två gånger. Rollern blir väldigt fluffig efteråt och alla lösa ludd sitter kvar i maskeringstejpens lim. Nu ska vi åka hem till fredagsmys.

Inga kommentarer: