fredag 13 augusti 2010

Hemma igen efter Karlstads lekland. Jag skjutsade hem Joffa och Felix. Sedan åkte jag till kapellet för att montera avloppsrör i taket i apparatrummet.
Så här svettiga var gossarna i Karlstad. Felix tog av sig på överkroppen och Joffa följde hans exempel. T o m jag som inte härjat runt därinne fick ta av mig till slut. Luften stod still därinne. Här kommer nu lite bilder från gårdagens arbete. Nytt bjälklag i apparatrummet. Blindbotten är också på plats. Längst bort i hörnet kommer vattenslangen och elkabel till vattenpump upp. I de två grå rören som sitter hitom ska slangarna till värmepumpens utedel gå. En in och en ut. Så här ser det ut i hallen. Under de nya reglarna sitter också den nya bärlinan. Här är vinkeljärnen som Frisells smide fixat. Dessa ska bultas fast i hussockeln och sedan ska bärlinan vila på dem. LEGO för vuxna pojkar. Här har jag påbörjat ihopkopplingen i taket. Nu är det stopp tills jag får köpa en kompletterande koppling imorgon. Jag lär få åka som en skottspole mellan kapellet och något ställe där jag kan komplettera med kopplingar. Det bästa är förstås att ta hem en stor låda med massor av kopplingar och sedan lämna tillbaka de som man inte använt. Jag tror nog ändå att jag har de flesta kopplingar jag behöver till denna del av avloppet. Imorgon fortsätter jag att koppla avlopp.

Inga kommentarer: