torsdag 12 augusti 2010

En händelserik dag i kapellet. Snickaren kom kl 8 i morse och vi började med att sätta upp de lister som inte satt på plats på övervåningen. Det kändes bra när detta var gjort. Nu är det inte alls mycket kvar att göra däruppe. Lite kompletterande målning och några få list. Vi tog en varsin macka med stekt ägg och sedan började vi bygga upp ett nytt bjälklag i apparatrummet. Det hela flöt på fint och det var snart gjort. Brunnsborraren kom upp och skarvade på en bit slang så vi kunde dra upp inkommande vattenslang genom golvet. Kompisen M kom upp med maken och hämtade ett bord som döttrarna ska använda som pysselbord.
Min MacBook kom med Bussgods och det är den jag bloggar ifrån nu. Det är ovant men det känns OK än så länge.
Elektrikern kom upp och tittade på hur vi ska placera den blivande nya elcentralen i apparatrummet.
Ett paket från Telia kunde avhämtas efter slutförd arbetsdag i kapellet. Paketet innehåller det jag behöver för internetuppkoppling i kapellet.
En superdag helt enkelt!

Tyvärr hann jag inte ta några bilder på färdigt bjälklag men jag ska inleda morgondagens arbetspass i kapellet med att ta lite bilder. Imorgon ska Felix och jag till Leklandet i Karlstad.

Inga kommentarer: