fredag 13 augusti 2010

Sitter med min bärbara Mac på Leklandet i Karlstad. Felix har med sig kompisen Joffa och de springer fram och tillbaka och vet inte vad det ska hitta på härnäst. Svettvåta hårtestar hänger i deras små pannor. Själv har jag stationerat mig på caféet där jag fått mig en cappuccino i pappmugg, för 35 kr. Det är inte så mycket folk här som väl är.

Ikväll ska jag försöka sätta ihop lite avloppsrör i apparatrummets tak. Apparatrummets tak är badrummets golv så rören kunde dras rakt ner från dusch, handfat och toa. Nu ska rören kopplas ihop och hamna så nära innertaket som möjligt. Då kan jag bygga ett nytt innertak under alla rörkopplingar sedan om jag har lust.

Idag var jag till Frisells smide och hämtade två rejäla vinkeljärn som ska bära upp bärlinan under det nya bjälklaget. De kan jag också delvis montera i helgen. Imorgon ska jag ner till Bjelkes och hämta gips- och osb-skivor till apparatrummet. Att bygga upp det nya är riktigt roligt. Det här feschlandet med taklist har jag verkligen fått nog av ett tag. Nu är det fyrtumsspik, reglar, isolering och expanderbult som gäller. Det är min melodi det. Men när man sätter gips dröjer det inte förrän det ska spacklas, tapetseras och sättas nya taklist igen. Tänk om man bara fick lämna över till någon annan då. Det kommer att bli klinkergolv i apparatrummet. Vad det blir på väggarna har jag inte bestämt ännu. Kanske ska passa på att måla det rummet i någon hysterisk kulör som inte går att ha någon annanstans. Får fundera på det.

Ikväll när jag kommer till kapellet ska jag också fotografera de framsteg som gjordes igår.


Inga kommentarer: