tisdag 4 maj 2021

Mill´s Polarkaviar (Norge) - recension

En annan smalsträngig kaviar som var god.
Färgen var också väldigt aptitlig och hade en smakhöjande effekt när jag åt och tänkte på hur det såg ut när jag stoppade det i munnen.

Korkutformningen är lustig på Millsprodukterna också. För att det ska bli lättare att skruva av den. Lite samma tänk som att handtaget på en väldigt liten skruvmejsel gott och väl bör vara lika grovt som handtaget på en större dito. För känslan att hålla i.

Mill´s har dock problem med att korkarna inte tar gäng när man ska skruva på dem igen. Det händer med andra sorter också men på båda Millsprodukterna har det varit så. Man blir irriterad och tar i lite extra och då förstör man gängorna ännu mer.

2 kommentarer:

Cre8iv sa...

Väldigt låg romhalt! Innehåller nog mycket färgämnen och salt, antar jag. 👎
Gör du en sammanställning i excel över de olika kaviarerna, för lättare överblick?

Eddie sa...

Självklart har jag en exceltabell där jag kommer att ha en fin sammanställning sedan.