lördag 22 maj 2021

Resklar

Nu drömmer jag hårt om Prag och har redan tagit fram resväska och lite annat inför avfärden. Snart är det bara två månader kvar och då verkar det ju vettigt att börja packa väska... Jag kan bara inte hålla mig.

En liten början på packning. 

Norwegian kräver andningsskydd på sina flighter. Jag köpte sådana idag. Jag hade faktiskt andningsskydd på mig när jag var på hudkliniken förra veckan. Alla hade det och de låg framme så man kunde ta. Det luktade lite surt i skyddet. Som om det legat i en ficka på en regnkappa ett tag.

Efter undersökningen kändes det konstigt när jag tänkte på läkaren och sköterskan. Jag hade ju inte sett hur de såg ut eftersom de också hade andningsskydd. De visste ju heller inte hur jag såg ut. Sådant kanske blir mindre viktigt i det nya normala.

Druvsocker vill jag alltid ha i ryggan när jag vandrar runt också. Jag kan bli svag ibland och då kan man få en liten boost av druvsocker.

Idag har jag suttit hos snickaren i Ölme en stund innan jag åkte till Maxi och sedan hem. Jag flyttade ner tobaken från Felix våning ner till växthuset. Jag har pysslat lite i trädgården och druckit några pilsner.



Jag har tagit ut mina stora hibiskusar idag och lagt dem på gräsmattan. Framåt kvällen ställde jag dem upp ändå. Nu är de ute och då kan jag gå på med såpvatten på ett helt annat sätt än när de står inne.


Jag flyttade också ut all min tobak i växthuset ikväll. Där står den bättre nu och det blir mycket enklare att vattna.

Nu är växthuset fullt av tobak och hibiskusar.

Jag ger hibiskusarna en chans till. Jag ska försöka bli av med spinnangreppet i sommar och om jag inte lyckas kan hibiskusarna dra åt helvete,

Inga kommentarer: