fredag 21 maj 2021

Resultat av ohyrebekämpning och DNA-test

Vid ett första påseende av plantorna i växthuset såg det ganska bra ut. Men jag hittade allt några individer av arten spinnkvalster tyvärr. Däremot hade jag svårt att avgöra om de levde eller inte. Det är ganska svalt ute och de kanske inte är så rörliga. Jag får titta någon dag när det är varmare för att se om de springer runt som de brukar. Jag drar således inga slutsatser av utrökningsförsöket än.

Den som legat på gräsmattan i ett dygn får ligga kvar ett tag till. Det var en påtaglig minskning av antalet individer på den om jag jämför hur den såg ut igår. Men helt fri var den inte. Det experimentet fortsätter för att få veta om den kommer att bli helt fri från spinn.

Idag fick jag ett bokpaket igen som jag hade glömt att jag beställt. 


Faktum är att jag har ytterligare två beställningar som inte expedierats än heller. Undrar lite hur jag tänkt. Jag kan bli "hagalen" när det gäller böcker. Boken till höger heter "Livets små njutningar" och det är förvisso det mitt liv går ut på men att det sedan stod "somna med hund och 46 andra upplevelser..." måste jag missat. Jag skulle nog hellre somna med en orm.

Ytterligare en medioker kaviar har påbörjat sin nedbrytning i mitt tarmsystem.


Inget att skriva hem om precis.

Nu är det helg igen och jag kan dagdrömma i två hela dagar innan arbetslivet tar vid igen. Inte nu i helgen men nästa kanske jag sätter ut tobaken på friland. Mest troligt är att jag väntar ytterligare en vecka. Jag får se lite hur vädret ska bli längre fram. Det är ingen brådska. Förra året planterade jag ut den 27 maj.

Jag klippte gräset idag på lunchen och fick lite motion. Jag körde inte över en enda humla heller.

Det verkar börja röra lite på sig när det gäller vaccinpass också. Det ska bli spännande att se om EU får till det i början av juli som de hoppas på. För egen del börjar jag grubbla lite på min resa till Prag. Jag har ju bokat med Norwegian men det verkar inte som om de kommit igång med flighter från Arlanda över huvud taget än. Czech-airlines flyger till Prag nu men inga andra. Men det kommer väl troligen igång längre fram. 

Folk verkar flyga ganska så obehindrat till och från Spanien nu i alla fall. Det krävs dock PCR-test som kan vara kostsamt att ta. Speciellt som testet är färskvara och ska du flyga på en måndag måste du ta testet på helgen. Då passar de på att ta ut en ännu högre kostnad förstås. 2 500:- per test. 12 500:- för en familj på fem personer.

Idag fick jag testresultat på mitt DNA-test. Ett något förbryllande resultat faktiskt.


Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka runt detta ännu...

Inget i Tyskland?

Jag måste läsa på lite bättre hur man tolkar resultatet.


Inga kommentarer: