tisdag 16 juli 2024

Hemmachill

Vaknade vid 10-blecket och åt frukost. 


Avslutade frukosten med färsk ananas.

Solade och badade innan vi åkte till Carrefour på cyklarna. 


Coola grabben uppställd innan vi cyklade iväg.

Jag får problem med mitt högra knä när jag cyklar. Det var motvind och väldigt jobbigt stundtals men det gick på 11 minuter.


Carrefourselfie som sig bör. Jag tror vi gjort det alla de tre somrarna Felix har varit här nu.


Second breakfast på Carrefour.

Vi handlade inför kvällens grillning och morgondagens rice´n´beans. Sedan la vi oss och körde ett andra pass solning för dagen innan vi badade. Nu var det hönsbuljong att bada i igen. 32 grader. Vi träffade segelfjärilen idag efter poolbesöket. Han satte sig på min hand igen. Jag ska försöka ta med något sött någon dag och bjuda den på.

Nästa sommar räknar jag med att ha bil härnere. Det kommer att vidga vyerna alldeles otroligt. Man drar sig för att hitta på något i denna värme. Transportsträckorna är olidliga och det sägs att det bara är "mad dogs and englishmen" som är ute mitt på dagen härnere. 


Ikväll blev det grillning. Majs till att börja med.


Jag började så kaxigt med en öl.


Men gick ganska snart över till favoritdrycken.


Grillmästaren. Ribs på gallret.


Serverat.

Det blev gott men jag tyckte köttet var lite för torrt. Mätta blev vi ändå.

Sedan TV-kväll.

Inga kommentarer: