lördag 13 juli 2024

Mulen sovmorgon

Vi tog sovmorgon till 9:30 och åt sedan frukost. Man hade varnat för regn denna dag men det var bara mulet. Fram emot lunch var det växlande molnighet och vi låg i solen ett tag och badade två gånger. 

Invigde Yatzyt som jag köpt ned hit. Felix vann. Vi åt lunch hemma.


Chorizo som jag grillade igår och mos som jag hade i frysen. Mos gillar inte att vara i frysen. Det blev som korv med mossås istället men det var gott.

Solade och badade en omgång till på eftermiddagen.

Slappade lite med läsning innan vi gick till King Food och åt indiskt. Jättegott som vanligt.


Snyggingen!


Papadums till förrätt.



Felix åt "Lamb Karahi" och jag "Lamb Curry". Jag åt fantastiskt naanbröd. Naan Peshawari med kokos och mandel. Alldeles rött. Det ska jag alltid ta hädanefter på alla indiska restauranger när det finns.


Vacker blomma på hemvägen. En som varierar. Sedan gick vi hem och slappade framför TV:n.

Inga kommentarer: