måndag 8 juli 2024

Mörka moln över Torrevieja

Dagen började med en mulenhet. Mörka moln så långt ögat kunde nå. Satte mig att läsa lite filosofi. Jag har en del saker jag tänkte göra innan Felix kommer på torsdag men de kan vänta lite också. Gräsmattorna klipptes innan jag vaknade i morse. En stor myrvandring försiggick på den stenlagda gången framför min lägenhet. De verkade flytta. Myror med last av byggnadsmaterial som rörde sig åt ena hållet. Myror utan något att bära i andra riktningen. En del soldatmyror var med och bevakade så allt gick riskfritt till. Åt smörgåsar men tog inget kaffe.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om del två av Knausgård. Den fångar än så länge inte upp det mystiska som del ett präglades av. Men det hinner väl hända mycket i den 800-sidorskubb som utgör del två.

Jag beställde omhängning av kylskåpsdörr idag med reservdelar och tekniker och hela bibban. Kommer i början av nästa vecka förhoppningsvis.

Tog en sväng med scootern till adressen där Micke och Karin köpt boende för att titta hur området såg ut. Det stod en svenskreggad bil på gatan och jag visste att de skulle komma idag. När jag stod på gatan utanför hörde jag Karin ropa på Micke därinne. Jag satt där ett par timmar. De bor fint.




Högt uppe på en ås i La Mata.

De har en del att göra med att rensa ut det gamla och bo in sig. Det tar nog ett tag skulle jag tro.

Åkte hem kl 17 och satte mig ute och läste innan jag fortsatte med samma sak inne till sömnen inträdde. Rolig dag.

Inga kommentarer: