lördag 20 juli 2024

Oplanerad dag

De oplanerade dagarna är oftast de bästa. Vi har varit hemma hela dagen och gottat oss i sol och pool. Jag sökte lite fler filosofiutbildningar igår innan vi la oss. Det fanns tydligen platser kvar på en del. Vi åt lunch hemma och jag började att avveckla vistelsen lite. 

I kvällningen gick vi till vår närmsta indiska och åt. 



Felix tog "Butter lamb" och jag tog "Lamb Do-Piaza". Peshwari-Naan har blivit mitt nya favoritnaan. Här visar jag upp en fjärdedel av Naanbrödet.


Lassie till efterrätt.

Vi tog en tur ner till saltsjön också. Massor av folk som badade fast man inte får. Vi tog med lite vatten i en burk för att kolla lite på plankton med stereoluppen när vi kom hem. Men det fanns inga plankton däri. Otroligt vackra saltkristaller fanns det dock.


Misslyckad solnedgång. Solen gick i moln precis innan den skulle gå ner bakom bergen. 

Inga kommentarer: