tisdag 23 juli 2024

I Sverige igen

Resorna mellan mina olika boenden är inte särskilt roliga även om det går ganska smidigt när man väl transporteras. Det är väntetiderna mellan de olika transportmedlen som är besvärliga. Alla transporter gick bra igår men p gr a att jag tänkte fel fick vi sitta 1 timma och 45 minuter på Stockholm C. Det gick bra ändå för vi gick till en restaurang som Felix kände till där de serverar "Ramen".


Det är ju så otroligt gott. 


Tyvärr har jag inte hittat något ställe i Torrevieja där man kan få ramen. Men man blir törstig efteråt och jag hade alldeles för lite vatten med mig på bussresan. Jag fick köpa en av chaufförens privata drycker för att klara mig. Stoppen är så korta och kiosker ligger sällan direkt i anslutning till stoppen. Det löste sig alltså i alla fall.

I Kristinehamn möttes vi av Sara som körde hem mig med väskan och jag packade upp min väska direkt. De kylvaror jag har haft med mig behövde in i kyla efter en hel dag i väskan.

Sivan syntes inte till i går kväll när jag kom hem. Hon kom heller inte när jag ropade på henne. När jag kom hem efter ett ärende på Maxi idag tog jag in hennes matskål från uthuset. En stund därefter dök hon upp vid altandörren men vågade inte komma in när jag öppnade åt henne. Jag satte mig på huk och pratade som vanlig med henne men hon backade och ville inte ändå. Det tar jag som intäkt för att jag inte är så viktig i Sivans liv som jag velat tro. Det känns bra inför hösten då jag inte ska ha henne kvar längre.

När jag senare på eftermiddagen hade ett ärende på baksidan hörde jag ett jamande. Sivan jamar inte i onödan. Jag släppte in henne till hennes matskål och lät henne vara inne efter måltiden. Jag fick inte vidröra henne däremot.

Jag har en intressant tid att se fram emot nu. Jag har fått livsgnistan tillbaka faktiskt och jag ser fram emot en höst av läsning och drömmar.


Detta var det sista jag såg av mitt älskade boende i Spanien. Lägg märke till min spegelbild strax ovanför scootern. En stålpersienn är nerrullad på utsidan. Därav glasrutans mörka bakgrund. Jag såg spegelbilden just nu när jag la in bilden i inlägget.

Efter jobbet idag åkte jag och Felix till Elgiganten i Karlstad för att kolla på hemelektronik till hans boende i Göteborg. 


Efter noggranna överväganden bestämde han sig för en TV, en laptop, dammsugare och ett kylskåp. Jag hade inte kunnat valt bättre produkter själv. Fraktas till lägenheten i Göteborg i sina originalemballage.

Sivan låg i soffan ikväll och ville bli uppmärksammad. Jag körde hennes favoritkarda genom pälsen och hon njöt i fulla drag. 


Hon är så vacker. Lite gråare än jag mindes henne men hon blir ju också äldre förstås.

Jag tog några öl och tittade på dokumentär om Montreux jazzfestival. Mycket sevärt!

Inga kommentarer: