torsdag 25 juli 2024

Indiskt

Gjorde en biryani med köttfärs och gröna ärtor. Felix kom och åt efter ett träningspass på gymmet. Jag gjorde också en fantastisk ananaschutney igår kväll. Nu blir det indiska matlådor ett litet tag.

Det händer inte mycket på jobbet. Det verkar inte finnas några inspektörer som jobbar nu. Jag väntar fortsatt på antagningsbesked men jag har inte fått något ännu. "Sen anmälan inte handlagd än", står det när jag går in och kollar. 

Vi provstartade Felix nya dator när han var här. Bara för att se så allt funkade som det ska och att inte skärmen hade några pixelfel. Jag vet inte om moderna datorer kan ha pixelfel men så var det ibland förr. Den funkade finfint. 


Mina klematis has gone crazy här när jag varit borta.


Jag var särskilt lyckosam idag när jag körde dagens Wordle också... 

Inga kommentarer: