torsdag 14 juli 2022

Biosfär

Jag påbörjade en biosfär igår kväll. jag fyllde i lite grus i en stor glasburk och sedan lite jord från tobakslandet. Sedan vattnade jag lite.


Jag köpte en liten kruka murgöna och "plättar i luften" och satte ner i glasburken idag. Kul om jag får det att funka. Det ska i så fall bli en levande mikromiljö därinne med återvinning av vattnet och egen syre- och koldioxidproduktion. Det blir intressant att följa.

Mera litteratur strömmade in här idag också.


Dessutom lyckades jag få med mitt ena knä på bilden. Det är svårare att få med knän naturligt i bilder än vad man kan tro innan man börjar försöka. Denna gången kändes det naturligt att ta med vänster knä.

På kvällen var det snuscirkel igen och del 2 av studiebesöksrundan. Vi åkte först till Linnebäck där det stod en underbar bil i trädgården.


Risig men åh så vacker. En Chrysler årsmodell 1948 med rak åtta. Motorhuven var väl två meter lång.


De hade också världens fulaste hund.

Inga kommentarer: