måndag 4 juli 2022

Dag 3 - Min scooter (och en jävla massa bussåkande)

Efter gårdagens blogginlägg gick vi till en intilliggande restaurang. Felix var hungrig. 


Vi gick till Siciliana och tog en varsin öl. 


Felix tog en pizza. Jättegod!

Sedan somnade vi gott.

I morse vaknade jag halv åtta och idag var dagen då jag skulle hämta min scooter. Jag tog bussen ner till stan och satte mig utanför för att vänta på att de skulle öppna kl 09:30. Ägarinnan kom och kände inte riktigt igen mig utan hår men när det gick upp för henne blev hon jätteglad. Glad att slippa flytta runt den fram och tillbaka inne i affären antagligen.


Här är affären.


Och därinne stod den.


Och här står jag och hon jag köpte den av.


Hemma!


Dagens underbara frukost. Samma varje morgon. Det blir kära smaker för minnet när vi pratar om det sedan.

Direkt efter frukost tog vi bussen ner till stan för att byta buss och åka ut till La Zenia boulevard. Men vi missade den bussen och gick ett varv inne på Mercadona istället.


Felix vid köttet.

Efter mycket om och men kom vi med bussen till La Zenia och Felix blev eld och lågor i klädaffärerna men lyckades inte hitta något att köpa. Jag köpte 2 t-tröjor och två hoodisar däremot.

Vi åt på Mel's burger. 



Felix tog burgare och jag en nacostallrik. Nacostallriken var jättegod. Jag köpte en ny golvfläkt på Mediamarkt också eftersom min ena har gett upp.

Vi gick till Decathlon sedan. 


Ett stort varuhus med bara sportartiklar.

Sedan en jättekrånglig bussresa med sura busschaufförer.


Och ett jävla liv på bussen med barnskrik och galna kärringar.

När vi kom hem badade Felix men jag orkade inte. Jag gick raka vägen in i duschen istället.

Det blir inte så mycket tid för filosofiska funderingar denna gång. Det blir mycket praktiskt istället men Felix trivs.

Inga kommentarer: