måndag 25 juli 2022

Guldscannern

Idag på Maxi fick jag "Guldscannern" för första gången. 


Jag blev glad trots att jag bara skulle ha en tub majonäs. Guldscannern innebär att man får en viss procents avdrag på hela köpet och tänkte köpa två gasolgrillar, en TV , gräsklippare och dammsugare men jag insåg att jag inte hade behov av något av det. Däremot tänkte jag fira genom att köpa ryggbiff och göra råbiff.

Jag köpte ryggbiff, två gula lökar, 12 ägg och en tub pepparrot. 194:- Glad i hågen stegade jag malligt mot självscanningskassan och checkade ut. Jag tänkte titta hur stor rabatten blev men det syntes inte. Jag frågade en tjej där var jag kan se rabatten men hon sa att man måste säga till i kassan att man haft guldscannern så kassörskan kunde knappa in det innan man satte scannern i dockningsstationen. Jag skulle alltså inte få någon rabatt. Jag frågade om hon inte kunde ordna det i efterhand men det gick förstås inte. -Det står en skylt vid scannrarna när du hämtar ut dem vad som gäller för guldscannern, sa hon. -Den registreras som vilken scanner som helst om man inte säger till, avslutade hon.

Jag blev så besviken och gick till förbutiken och ville göra ett återköp på alltihop. Jag ska faanimej inte ha någon jävla ryggbiff i sådana fall tänkte jag. Jag drog hela min snyfthistoria.
-Här har jag handlat i alla dessa år. Jag är minsann här nästan dagligen och just idag skulle jag bara ha en tub majonäs. Men jag blev så glad och kände mig utvald att jag tänkte om och skulle fira med en god köttbit.
Jag hade inte behövt dra min snyfthstoria för tjejen i förbutiken för hon sa att hon ger mig rabatten i efterhand istället. Då gick det tydligen.


Men rätt ska vara rätt så jag fick rabatten i alla fall. Fina pengar att få ändå... Nästan 20 spänn. 😊

När jag var nere på gymmet efter jobbet gick jag in på Minervabokhandeln och upptäckte att de sålt ett exemplar av min bok. Trevligt.


Inga kommentarer: