torsdag 11 augusti 2022

Den vandrande kaminen

Det här är min kamin.


Den står i en nisch i prediksalen och jag lät installera den när jag flyttade in här. I nischen stod förut en annan kamin som var helt söndereldad. Vid installationen centrerades kaminen i nischen så som den andra kaminen stod. Som synes står den inte i mitten nu längre. Den flyttar sig av sig själv. Min skorstensfejare har flyttat rätt den en gång men nu är den tillbaka åt ena sidan igen. Nu ska jag försöka centrera den igen men jag är rädd att det blir något dumt med kopplingen till murstocken då.



Så här kan jag ju inte ha det.

Noteringar:

- Börje Salming har fått ALS. Usch vilken hemsk sjukdom det där är.
- Jag fick sådan energi av Felix besök igår. Hans skratt och hans gängliga gestalt. Det är nyttigt att få känna den där kärleken ibland.
- Jag lyssnade på sommarprataren Felicia Nestler på gymmet. Gripande.

Inga kommentarer: