torsdag 4 augusti 2022

IKEA

Noteringar:
- Ser fram emot helgen.
- Jag förstår inte hur jag ska få ordning på min sömn.
- Rensar i mina bokhyllor. Jaktböcker och gamla läroböcker åker ut nu.
- hbtq har fått en extra bokstav och heter numera hbtqi. Det får man antagligen se upp med så man inte glömmer annars blir man nog sedd som en som diskriminerar. Jag vet inte vad i:et står för men för säkerhets skull kan man nog inte utesluta det.

Felix och jag till IKEA efter jobbet. Felix håller på att bygga upp sitt nya rum i sin mammas nya lägenhet. En trevlig tur, far och son emellan.

Jag skulle köpa smörknivar som ska med till Spanien men det fanns inga så jag köpte på Maxi sedan istället.


Otroligt satisfying att bara släppa ner dem i den öppna resväskan hemma. Det är omöjligt att hitta sådana där. Undrar om de har osthyvlar i Spanien. Det hade de inte i England i slutet av 70-talet.

Felix köpte en kontorsstol och blev jättenöjd. Vi körde den direkt till den nya lägenheten.

När jag kom hem kom min gamle vän Gunnar med sin son för att hämta sitt exemplar av boken. De fick sig en snabbtur i prediksalen också. Trevligt men kort återseende. Gunnar är numera boende i Hemavan och har inte vägarna förbi varenda dag precis.

Inga kommentarer: