fredag 19 augusti 2022

Första målningen

Nu anser jag mig vara klar med min första målning och påbörjar omedelbart en ny.


Det har varit roligt och gett mersmak. Jag lär mig saker hela tiden. Jag ska prova att lägga på ett litet klarlackslager på delar av denna också. Och sätta min signatur på den förstås. Sen får Felix köra den till "brännbart" när han döstädar efter mig sen.


Fick några böcker idag också. Böcker som varit på villovägar ett tag i Postnords outgrundliga universum.


Jag fick också en leverans av 50 nya exemplar av min bok som ska med på bokmässa i Nöjesfabriken den 18-19 november. Jag ska ha med informationsmaterial om "Sveriges förening om högkänslighet" också.


"Grundade" två skivor med grönt. Jag kan nog fortsätta med dessa senare i kväll redan.

I morgon hoppas jag kunna ta ett varv i tobakslandet igen. 


I år låter jag bladen gulna rejält innan jag skördar. Sedan hänger jag bladen ett par dagar i växthuset. Därinne mognar de fint i värmen och blir brunmelerade. Sedan åker de in i prediksalen och där hänger de ytterligare drygt en vecka. Sedan mosar jag ner bladen i pappkassar.


Detta är vad som skördats hittills. Betydligt mindre än föregående år är den bedömning jag gör.

Inga kommentarer: