fredag 26 augusti 2022

Målning 4 påbörjad och arbetsveckan är slut

I morgon är det tre månader kvar till jag får åka till lägenheten igen. Att det skulle bli så. Att det blivit i stort sett det enda jag tänker på nuförtiden. 

I går var jag i Örebro över dagen på ett möte om miljöbrott. Denna hund och hundägare såg jag där.

Fina!

Jag påbörjade en fjärde målning i går kväll också. 

Vi får se vad det månde bliva av detta.

Jag planerar en friluftsdag för miljökontoren här i Kristinehamn. Jag tror det kommer att bli ca 150 personer och de ska ha lite femkamp och umgås. Idag gjorde jag iordning pokalen som utjör vandringspriset i tävlingen.

En gammal dunk som innehållit den förhatliga kemikalien trikloretylen. Den jagas numera av miljöinspektörer i förorenad mark över hela världen. Jag använde min Dremel för att gravera. För visst ska vinnarlagens namn sedan också graveras in bredvid årtalet på baksidan. Vacker att ha i en bokhylla på kontoret.

Felix kom hit och åt "Pappa Eddies supergoda Gazpacho" och den var verkligen god. 

Faktiskt den godaste gazpacho jag ätit men det är inte så många än.

Vi avslutade vårt umgänge med att Felix rakade av mig håret igen.

Nu läsning.

Inga kommentarer: