tisdag 2 augusti 2022

Utan att avvika från normen är utveckling inte möjlig

Anteckningar från dagen:
- Utan att avvika från normen är utveckling inte möjlig - Frank Zappa
- Nu i augusti förväntas ytterligare 1,2 miljoner fordon att rulla på vägarna i Costa Blanca tack vare de turister som anländer.
- Det mesta tar emot just nu.
- Finns det inga genvägar till pensionen?
- Ny lag i Spanien begränsar AC-användning. Ett steg i att göra sig mindre beroende av rysk gas.
- SAS verkar fortsatt inte kunna genomföra de flighter människor bokat in sig på.
- Inne i en period igen då det tycks omöjligt att somna. Läser mycket, kollar TV och saker som intresserar mig på Internet men så fort jag slutar och ska sova visar det sig helt omöjligt.
- Vem är jag i teamet? Ingår jag ens i något team?

Min mening med livet:
Att få (ta mig) tid till att umgås med min egen hjärna
Att följa de infall jag får.
Att intressera mig för och se det jag vill och fördjupa mig i det.
Att sätta mina egna gränser.
Att dagdrömma och fascineras.
Att se till att jag alltid har något att se fram emot.

Min attgörahink:
Plocka kapris i dess naturliga miljö.
Äta ansjovis på spanskt vis.
Se en geckoödla, bönsyrsa och en gam.
Se flamingoungar genom min kikare.
Se en procession av processionslarver.
Känna doften av nysågat pinjeträd.
Snorkla i Medelhavet och bland människor i världen. Att "bada bland människorna" som Lundell och Kierkegaard skrev.
Bygga en jordkällare.


Förbereder för nästa batch surgurka.

Inga kommentarer: