måndag 1 augusti 2022

Helgens reunionfest

Festen var verkligen jättetrevlig och jag träffade jättemånga fina människor från förr. Så roligt att se dem igen och prata gamla minnen. Men det är dyrt att gå på krogen nu. 70 kr för 40 cl Pripps blå. Det blev 8 st ändå men nu lär det dröja innan jag går ut på lokal igen. Det spelade musik så starkt att jag knappt kunde gå in i lokalen för att gå på toa. Jag fick hålla för öronen vid de tillfällena. Det måste ju sett förjävla "gubbgrinigt" ut men jag kan inte hjälpa det. Pratade lite med Felix kompisar Albin, Tilde och Nils också.

Felix hämtade mig 01:30 och jag kom hem till tystnaden och kollade lite på TV innan jag gick till sängs.

Sov extra länge igår och gick knappt ur sängen alls. Låg och läste och slumrade. Åt råbiff till frukost. Men med större alkoholintag följer tyvärr en oundviklig ångest. Helt ogrundad men alkoholen har den verkan tyvärr. Det kändes lite som om jag gömde mig för omvärlden igår. Det är synd att alkohol har den effekten. Eller tur kanske. Vetskapen om att ångesten kommer får mig att mera sällan gå ut och dricka. Det blir inte alls samma sak när jag druckit mina pilsner här hemma och gått och lagt mig. Då kommer inte ångesten alls. Jag dricker ofta onödigt mycket när jag är ute också. Det är förstås en bidragande orsak. Men denna gång gjorde jag inte ens det. Ser fram emot nästa reunion!

Inga kommentarer: