söndag 9 juli 2023

9 juli

Frulle den 9 juli. En söndag helt utan planering. Ska läsa, bada och bara pyssla.


Mulet på morgonen men 29 grader varmt. Packade upp Felix nyinköpte bäddmadrass och börjar förbereda för hans ankomst så smått. Madrassen ska ligga uppackad 72 timmar innan man tar den i bruk.

Jag tvättade fönster i förmiddags också innan det blev alldeles för varmt. Men det är 30 grader dygnet runt. Idag var det 32 grader i poolen. Norskarna åkte hem idag. Först åkte halva gänget på morgonen. De som var kvar hade inte längre tillgång till lägenheten så jag hjälpte dem hela dagen. De lånade min toa och jag fick hjälpa dem ut och in på området när de hade ärenden. Jag hjälpte dem med väskorna när de skulle ge sig iväg vid 16-tiden. 5 barn och två vuxna. De två småflickorna kom emot mig med öppna famnar och ville ge "Svensken" en "klem" innan de åkte. Hoppas jag ser dem här igen någon gång. Jag hörde hur taxin drog iväg med dem och de påbörjade sin resa till Tromsö.


Jag har suttit och läst hela dagen. Jag läste denna igen. Jag vet inte hur många gånger jag läst den nu. Jag älskar den. Jag sov middag också och badade med Kent ett par gånger. Lämnade inte området på hela dagen.


Jag satte mig tillrätta ute för att läsa när skuggan kom till min uteplats. Mina kilar som jag alltid har med mig i ryggsäcken i händelse av jullriga uteserveringsbord kom till pass även här.


Till kvällsmat blev det minestronesoppa och några mackor. Nu sitter jag inne med min AC.

Inga kommentarer: