måndag 3 juli 2023

Sista arbetsdagen innan semestern

Nu så. Nu var det klart och nu väntar tre veckor av frihet att göra exakt det jag vill. Jag har ändå hunnit med en del trots att jag jobbat. Målat utvändigt, ätit gott, badat, solat, beställt kyl/frys och induktionshäll, mm mm.

Började jobba kl 7 och åt frukost 9:30. En timmas onlinemöte och skrivande resten av dagen. 


Dagens frulle. Inte så tillrättalagd och innehållsrik men det ska det bli ändring på när Felix kommer. På tallriken längre bort på bordet har jag bitar av ett uppskuret bakverk. 

Jag har blivit kompis med ett gäng norska barn från Tromsö. Varje gång de går förbi här skriker de: -Hej svensken! Jag ropar : -Hej norskarna, tillbaka och nästa gång det sker ska jag bjuda dem på en liten bit var.


De badar i poolen hela dagen och klagar på att jag bara är i vattnet i "ett minutt" varje gång jag kommer dit. 31 grader i skuggan och 30 i poolen.

Jag badade ett par gånger till på eftermiddagen. jag vet inte hur varmt det varit idag men när jag kom hem nu kl 19:20 var det 33 grader.

Jag tog en promenad bort till kroggatan som ligger parallellt med väg 905. Det finns en indisk där som heter "King food" och de har jättebra mat. Jag beställde Lamm Madras men den var faktiskt för stark. 


Jag fick i mig det men det var med nöd och näppe. Nästa gång ska jag ta något mildare. Svetten forsade.

Det var skönt att komma hem till AC och rapport på SVT.

Imorgon ska jag åka ner med scootern och se om det är dags för ett-årsservice.

Inga kommentarer: