torsdag 27 juli 2023

Jobb och matlagning

Jag bjöd Felix på indiskt ikväll och det blev helt underbart gott. En succé!


Felix (första) portion av "Butter chicken" med tamarindchutney.


Det gick ju inte bara att skölja bort resterna i grytan heller.

Jag klippte gräset en gång till idag också tills det började regna igen. 

Felix gjorde ett försök med sötsura Sivan också. Hon låg inne i boden men han fick faktiskt klappa henne. Sedan kom hon ut på gården. Då satte jag mig på huk och lockade lite och det kunde hon inte motstå. 


Till slut kom hon fram.


Jag har inte sett henne uppe på altanen sen jag kom hem men nu verkar allt vara normalt igen.

Jag har bestämt mig för att ta en tillfällig paus från Knausgård till förmån för lite lättare litteratur. Annars skulle jag börjat med del 6 av hans "Min kamp" men det är en otrolig tegelsten. Jag går emellan med lite tunnare romaner ett litet tag.


1 126 sidor och jättesvår att hålla i när man ligger på rygg och läser.

Det ska bli spännande att lägga sig och påbörja en helt ny bok av en - för mig - helt okänd författare.

Inga kommentarer: