söndag 2 juli 2023

Folk

Det kom 14 gäster till mig igår. Jag var beredd på 7 som hade sagt innan att de skulle komma. Någon timma innan meddelade 7 till att de tänkte komma. Jag hade ju inte stolar så det räckte till hälften ens. Inte heller cola-zero som några ville ha men det blev riktigt trevligt ändå. Bl a var Kent-Ove med som jag inte sett på jättemånga år. Det funkade bra med denna folkmängd på min uteplats men jag var orolig att varken stolar eller dryck skulle räcka. Men det gjorde det.

Men nu får det vara slut med de stora sammankomsterna. När vi kom ner till festen var vi 20 personer på plats. Lite drygt t o m. Det går en liten stund men sedan blir det för stimmigt. Speciellt om jag är nykter som igår. Jag drack några öl men sedan kände jag inte för det längre utan drog mig undan istället. Kvällen ville heller inte bli sval på något sätt. Svetten rann av mig hela kvällen men når jag drog mig undan satte jag mig med bar överkropp. Min t-tröja hade två stora svettfläckar på framsidan eftersom jag svettades ymnigt under brösten. Pannan var så svett att det droppade från ögonbrynen. Det var skönt att komma hem till AC-kylan i min lilla lägenhet.

Idag är det söndag och jag har inget planerat för dagen. Jag blir nog liggande här. Det ska bli lika varmt idag.

Jag tog en tur till Habaneras i alla fall. Och Carrefour men det går knappt att vara ute i asfaltlandskapet på dagen. Inne på Carrefour kunde jag inte låta bli att smygkika på kyl/och frysen jag beställt. Den är så fin inuti. Jag käkade tapas på Lizarran på Habaneras och det var gott men personalen var så högljudd att jag var tvungen att sätta i propparna. Tyvärr hade jag glömt telefonen hemma så det blev ingen bild. Jag ska äta där igen.

När jag kom hem slängde jag mig i poolen. Det var 30 grader i vattnet idag.

Sedan solade jag en stund och gick och slängde skräp.


Kollade på lite friidrott från ett regnigt Stockholm. Felix är i Nice.

Inga kommentarer: