fredag 14 januari 2022

Chai masala

Jag tycker att mitt morgonkaffe inte smakar så gott längre. Jag börjar undra om det hänger ihop med smakbortfallet jag hade när jag var sjuk i Covid. Jag dricker istället chai masala istället sedan några dagar tillbaka.

Igår kväll bjöd jag Felix på en kopp också.

Han gillade inte stinget som den skivade ingefäran ger annars tyckte han det var gott.

Jag började också med att sätta ihop en utrustningslista för de som kommer att gå med i ABF-s studiecirkel om snustillverkning som jag ska hålla i med start i februari.

Annars är det inte mycket mer än onlinemöten och minnesanteckningar de här dagarna.

Jag gick upp och målade lite igår kväll också. Jag fick plötsligt feeling och jag fick en idé som jag ska försöka jobba lite på.

Så här såg det ut när jag var klar. Detta kommer att utgöra bakgrund till det fortsatta arbetet med denna målning. Färgen måste nu torka innan jag kan jobba vidare.

Idag verkar det också som om Nordea har fixat ett SEPA-konto åt mig. Ett sådant "valutakonto" måste man ha om man vill betala räkningar med autogiro i Spanien. Jag testade att sätta in 20 kr på SEPA-kontot och kunde då se att jag hade ett saldo på 1,92 €. 

Inga kommentarer: