onsdag 5 januari 2022

Testpromenad inför morgondagen

Imorgon kl 12 ska jag bli upplockad utanför Carrefour igen. Idag testgick jag sträckan för att veta hur länge den tar imorgon. Imorgon är allting stängt men idag var det öppet. Det har blåst väldigt i natt. Och det fortsatta att blåsa starka vindar även under dagen. Jag hade motvind imorse när jag gick. De var nästan så jag blåste omkull ibland. Men jag gick sträckan på exakt 45 minuter. Då vet jag det. Ibland när jag är ute och shoppar får jag plötsligt för mig att jag ska leta efter en speciell sak. Idag var jag inne på en sportaffär och fick se så kallade "buffar". Men tyvärr fanns de bara i barnstorlek. Det hade varit väldigt skönt att ha en buff idag i detta väder. Jag hittade en i en annan affär som jag köpte.

Jag försökte kränga den på mig men jag förstår nog inte riktigt tekniken. Men den var också så fruktansvärt trång att det gjorde ont att ha den på huvudet. Jag fick ta av mig den och leta vidare. Jag hittade två för en i en affär så jag köpte dem också.


Här är den första. Påtagen när jag kom hem endast för att visa och fotografera.


Här är den andra. Fleece nederst.


Och den tredje. Även den med fleece. Jag vet inte vad jag gjorde för att bilden blev så mörk.

Gemensamt för alla tre är att de är för små. Helt otroligt.


Denna underbara parksoffa glömde jag lägga upp bild på igår.

Det är en tråkig väg att gå till Carrefour.


Så här ser det ut sista biten. Ett ödelandskap med någon mack och lite verkstäder.

Detta är nog vad vi har att förvänta oss som vinter/vårmode när det gäller skor.


Jag har tyvärr redan sett flera stycken små tjejer som gått och släpat runt på dessa klossar med överdimensionerade sulor och klackar.


Carrefours olivavdelning.


Tvättmedel till vänster och mjölk till höger. Precis som man är van vid.



Även Carrefour har en avdelning för exotiska utländska livsmedel.


Jag köpte lite snacks och ett måttband så jag kan mäta lite i lägenheten på fredag.

Sedan gick jag ut i cafeterian utanför Carrefour och åt lite.


En pizzatoast och en köttpaj. I pajen som var av mördeg låg en köttfärsbiff med ett skivat ägg på. Märkligt men det gick ner.

Mätt och belåten tog jag bussen hemåt. Det var inte min ordinarie buss så jag fick gå av en bit ifrån hemmet. Faktiskt på samma ställe som jag gick av när jag blev panikskitnödig och fick springa in på möbelaffären. När jag närmade mig möbelaffären idag nöp det till i magen igen. Jag såg affären en bit fram men tänkte att det får helt enkelt inte bli en repris idag. Men jag kände att det blev värre och värre och när jag passerat möbelaffären fanns ingen annan råd än att vika av till höger där det finns en igenväxt park. Med bråda steg stolpade jag in bland buskagen så långt ifrån promenadstråken som möjligt och satte mig på huk. Framför mig fanns en mur ner mot stora vägen och när det kom lastbilar kunde de se över muren och se mig sitta där som en ynklig hund.

Jag förstår ju nu att jag inte har något förtroende kvar när det gäller att kommentera hundskit.

Inga kommentarer: