tisdag 11 januari 2022

Första bokleveransen 2022

Idag pratade jag lite med banken om vad jag anser är det viktigaste i nuläget. Jag behöver veta om jag kan sätta upp ett "valutakonto" hos Nordea. Jag behöver ha ett sådant för att mina räkningar och utgifter ska kunna tas därifrån via autogiro. Jag vill helst undvika att anlita en spansk bank till det. De tar tydligen ut höga avgifter för allt man ska göra där.

Idag fick jag två böcker.


"Pojken som läste Jules Verne" av Almudena Grandes. Den handlar om livet i Spanien under president Francos tyrannvälde. Den andra var "Hallarna" av Emile Zola. När jag beställt den blev jag osäker på om jag redan läst den. Det kan t o m vara så att jag redan har den. De enda "Hallarna" jag känner till är området i Paris som kallas så.

Inga kommentarer: