måndag 17 januari 2022

Min släkt på pappas sida

När jag tittar på "Allt för Sverige" och tårarna rinner kanske jag på något vis önskar att jag hade känt den där tillhörigheten till en okänd släkt på det sättet som de känner. Amerikaner är lite speciella också förstås. Den delen av min släkt jag känner till har aldrig varit särskilt familjekära. För amerikaner verkar det jätteviktigt. Det jag känner till på pappas sida är han själv som inte var ett dugg intresserad av att träffa mig och som nu är död. Och min bror som verkligen inte vill kännas vid mig. Han hade ändå stake att ge mig dödsbudet på Messenger. Men det gör inget. Jag har ingen lust att träffa min bror längre heller. Det tjänar liksom ingenting till. Jag gör inget mer kontaktförsök där.

När jag gjorde DNA-testet fanns inga tecken på att jag hade släktingar i Tyskland. Däremot Italien och Grekland. Jag kanske måste hålla med min mamma när hon blev osäker på vem som var pappan. Barnavårdsnämnden var tvungen att ha ett namn. Hon kanske bara valde den som kunde blivit det bästa partiet för henne.

Efter jobbet åkte Felix och jag till Degerfors där jag köpte en begagnad iPhone. 


En iPhone 7plus som jag kommer att ha i Spanien. 

Idag har jag fortsatt att försöka skaffa ett SEPA-konto hos Nordea. Nordea i Finland kanske kunde hjälpa mig så jag ringde dem på kvällen. Jag kan inte ringa utomlands med min telefon så jag lånade Felix telefon när vi satt på Maxi och delade på en pizza. I andra änden svarade Mark Levengood eller vem det var. Det var i alla fall deras svenska telefontjänst och det var en inspelad röst. Rösten meddelade att de hade servicelinjen öppen mellan kl 8 och 18 på vardagar. Klockan var 17:02 när jag ringde men då kom jag på att de ligger en timma före oss i Finland. Oerhört retligt. Vi får göra ett nytt försök imorgon igen.

Inga kommentarer: