måndag 3 januari 2022

Viktiga handlingar

Nu blir det en del arbete med bostadsaffären innan jag ska åka hem. Mäklaren ska ha en fullmakt. 3 000 € ska sättas in som deposition innan papperskvarnarna kan börja mala. Det börjar bli väldigt besvärligt utan telefon. Idag fick jag hålla mig hemma till kl 14:30 för att kunna ta emot mail. Jag solade en stund på altanen i alla fall. Dit når nätverket.

Mäklaren kom som han skulle och jag gjorde en banköverföring och skrev på ett reservationskontrakt. Nu behöver jag inte föra över mer pengar just nu. Jag kan i lugn och ro göra det hemifrån Sverige när jag haft min sittning med banken.

På fredag ska jag och mäklaren till kontoret där jag ska skriva under en fullmakt och få reda på vad som kommer att hända härnäst.

Klockan 15:40 kom Manuel och hämtade mig. Vi skulle till ett muslimskt théhus som hette "Carmen del campillo" och dricka thé.


Vi åkte norrut mot bergen. Det var inte helt lätt att hitta. Väl framme mötte vi resten av gänget. Manuels make Kenneth och deras son samt sonens flickvän.


Äntligen fick jag se ett blommande mandelträd. Det doftade också gott om än lite svagt. 

Vi kom till en fantastisk överväxt plats mitt ute på landet. Det var två homosexuella män som hade flytt från ett muslimskt land och bosatt sig här och byggt upp alltihop. Här kunde de sedan leva som de ville. Det går nästan inte att beskriva denna plats i text. Den måste nog upplevas. Jag knäppte i alla fall en massa bilder på alla "rum". Rum både utomhus och inomhus. Det var jättestort och man upptäckte nya prång och vrår hela tiden. Här kommer en samling bilder på både växter och interiörer.
















Ännu mer bilder på denna fantastiska plats.























Mycket vackert att titta på. Det doftade svagt av rökelse överallt också.

Vi drack thé förstås. Ett fantastiskt gott thé som jag ska försöka återskapa hemma. Ett afghanskt thé med kardemumma och kanel. Även ett marockanskt myntathé.

En lång dag tillända när jag varit inomhus och bevakat mailen hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. 

Inga kommentarer: