tisdag 4 januari 2022

En liten dagsutflykt till La Zenia boulevard igen

Jag kände för att åka till köpcentret La Zenia boulevard igen. Att få gå och titta i det stora varuhuset Al campo och bara drömma om vad för saker jag ska köpa till lägenheten när jag kommer ner.

Varuhuset är jättestort. Säkert dubbelt så stort som Maxi och de har allt.

När jag såg deras avdelning för pennor blev jag imponerad.


Jag köpte också deras goda bananjuice så jag har tills jag åker hem.


Ett par kulor vaniljglass i denna så skulle den bli en underbar bananshake.

Det fanns ingen mat jag var sugen på bland restaurangerna på La Zenia men vi hade åkt förbi en indisk restaurang precis innan vi kom fram till La Zenia så jag gick tillbaka dit.

Taste of India hette stället.


Svampsoppa till förrätt. Undrar hur de får till den där lite trögflytande buljongen som även kinarestauranger har.


Lamm med vitlöksnaan till huvudrätt. Inget ris. 


Supergott.

Jag gick sedan tillbaka till Al Campo. I parkeringshuset under skulle det finnas en fotoautomat. Jag är tvungen att ha med mig ett foto på fredag när vi skriver på fler papper på mäklarkontoret. För mitt spanska personnummer. Ett så kallat NIE-nummer.


Vem kunde tro att man någonsin skulle sitta i en sådan igen. En stationär selfiemaskin.


Tagen av stundens allvar och efter att ha följt instruktioner på spanska som jag inte förstår ett ord av var det det här som kom ut. Det får duga.

Jag skrev till mäklaren idag igen. När vi skiljdes sa han: -Hör av dig om du vill dit och titta igen. Då förstod jag inte ens frågan. Varför skulle jag vilja dit när vi nyss varit där. Idag förstod jag däremot. Jag ska åka dit och mäta lite och kolla vad jag behöver komplettera med när jag åker ner nästa gång. Dokumentera innehåll i garderober och liknande.

På torsdag ska vi dit på förmiddagen och kolla igen.

Här kan man se på kartan var lägenheten ligger. Urbanizationen heter Club Salino.

Inga kommentarer: