måndag 6 juni 2022

Att uppträda som ett ekipage

Efter ett gympass och ICA maxi åkte jag hem och tog det lite lugnt.


Jag spolade av dammet på cykeln inför min lilla cykelutflykt.


Det blev avocado till lunch idag igen. Sedan grenslade jag min cykel och tog en tur ut till Picassoudden. Jag hade inget behov av min lilla kärra egentligen men jag hängde på den ändå. Jag kände för att uppträda som ett ekipage idag. Många gör ju det dagligen när de är ute och går med en hund eller barnvagn. Jag gör det normalt aldrig. Men idag var det "Ekipage-Eddie" som rörde sig på Kristinehamns cykelbanor.


Det var lika varmt och skönt idag och jag la mig i en liggsoffa och njöt av värmen. Köpte en glass och pratade med lite folk jag kände igen.


Sedan åkte jag inåt igen. Jag hade bränt mig lite i solen igår så jag tog det lite lugnt i solen idag.

Jag tog vägen om Arenan och stannade till hos familjen Cronqvist och blev sittande där på deras altan en bra stund innan jag åkte hemåt igen. 

När jag kom hem startade jag en ungersk maträtt igen. Töltött paprika. Töltött betydeer "fylld". Paprikor fyllda med fläskfärs mm och kokta i tomatsås.  


Jättegott. Jag kokade med några blad av min libsticka och det gjorde det hela till en ytterst delikat rätt. I originalreceptet var det selleriblad så vad kunde då vara bättre än libsticka?

Felix kom en sväng och åt också.

Inga kommentarer: