torsdag 9 juni 2022

En underbar leverans

Jag satt och jobbade i morse när jag hörde att det var något på gång utanför huset. Jag gick och tittade och där stod en budbil. När jag kom ut på trappan stod ett stort paket på trappan och en tjej i budbilen gjorde tummen upp. Jag svarade med en tumme upp jag också och bar in paketet.


17 kg böcker.


Och den färgprakt som dolde sig däri.


En otroligt häftig känsla att se de fysiska böckerna för första gången. Den blev så vacker som jag ville.


En riktig bok!


Till och med bokryggen är vacker.

Jag hade redan förbetalt några bokfrakter så jag kunde skicka fyra exemplar till Strängnäs, Gnesta, Älvsjö och Värmskog idag.

Hoppas nu att innehållet kan leva upp till det vackra omslaget. Det får läsarna avgöra förstås. Jag vet faktiskt inte ännu om jag själv ska läsa boken eller ej. Det ska bli så roligt att höra hur konstnären som ligger bakom omslaget tycker att det blev.

Efter jobbet åkte jag till Felix mamma med lite saker inför morgondagens studentfirande. Det kommer att stå en stolt pappa på skolgården imorgon kan jag lova.

Inga kommentarer: