tisdag 7 juni 2022

Rådjurshelvete

Då var det kört för mitt äppelträd. 

Råbocken har fejat hornen på det i natt och det är lika bra att gräva upp det. Det är ringbarkat.


Detta trots att jag haft "gnagskydd" på det. Nu blir det inget mer äppleträd vid kapellet. Jag har försökt tillräckligt många gånger nu men jag tycker inte ens om äpplen så det kvittar egentligen.

Just nu tycker jag att tiden går lite för sakta. Jag vill ner till lägenheten. Äta indiskt och promenera runt. Ta siesta och läsa böcker. Sola och åka på upptäcksfärd. Kanske t o m bada.

I kväll har jag tittat ut lite turer runt Torrevieja. Hur jag ska ta mig till olika platser utan att behöva åka på de största och snabbaste vägarna. Jag har hittat mina två vänners hus i La Hoya så nu kan jag lägga upp en rutt dit också. Det blir lite handpåläggning när jag lägger upp rutter. Jag kan inte välja färdmedlet bil för då får jag upp de snabba motorvägarna. Jag kan inte lägga upp färdmedel cykel för då får jag upp cykelbanor. Jag måste zooma in och se om jag tror att det verkligen går att åka vissa sträckor. Annars får jag lägga om rutterna lite. Inom en ganska snar framtid kommer jag att lära mig att hitta utan att lägga upp rutter.

Inga kommentarer: