söndag 5 juni 2022

Underbar värme

Vaknade lika illa tidigt idag men jag får mycket med av dagen då. Jag punktvattnade resten av tobaksplantorna med gödselvatten. Det blev en varm och fin dag igen. Igår la jag upp en liten video om de människorna som jag växt upp tillsammans med. Det går att se "familjeporträttet" på Youtube

Idag har jag solat lite och tagit det lugnt. I morgon är det Sveriges nationaldag och jag har inget planerat inför den heller. Det blev en kapelldag i sakta mak. Jag tänker förstås mycket på dagarna. Ser fram emot torsdag den 9 juni när mina böcker ska komma från tryckeriet i Tyskland. Helgen efter kan man komma och hämta sina tingade exemplar.

Jag tog mig en tur på förmiddagen till en kär vän och satt flera timmar i hennes trädgård. Jag hjälpte henne lite med att plantera om några krukväxter också. Hon är så fin och är mig så kär. Vi pratade om livet (som vanligt) och vi har väl en sådan sittning ungefär en gång om året. Det kunde vara oftare faktiskt också egentligen. Sedan åkte jag till Maxi och köpte avocado och vindruvor. Jag ska försöka äta frukt och grönt till lunch ett tag. Sådant frukt och grönt som är gott. Det gör jag i Spanien.

Sedan hamnade jag i min solstol och solsäng igen och låg och njöt av värmen några timmar. Sivan njöt också.


En raklång Siva i skuggan. Hon orkar inte riktigt ligga lika länge i solen som sin pappa.

Jag vattnade tobakslandet någon timma på kvällen och sedan blev det soffan med min egen hjärna.

Inga kommentarer: